Re: Ktory monitor jest lepszy CRT czy LCD?

Autor: PSYLO <psylo.wytnijto_at_o2.pl>
Data: Mon 12 Jun 2006 - 20:28:08 MET DST

rexhunt napisał(a):
> naprwde zastanawiam sie skad bierze sie ten mit o niesamowitej jakosci
> obrazu crt...

Zastanawiasz się? No cóż, w takim razie zastanawiaj się dalej. A jak już
ci się znudzi to proponuję porównać sobie dwa monitory - CRT i LCD
średniej klasy. I choć ówczesne panele prezentują znacznie wyższy poziom
niż to było jeszcze kilka lat temu, to nadal tradycyjne kineskopowce są
niedoścignione. Jeśli nie zauważysz różnicy na korzyść CRT to sugeruję
wizytę u odpowiedniego specjalisty.

> kazdy lubi to co ma hehehe

Otóż to. Rodzice kupili LCD i udajesz, że świata poza nim nie ma? ;)
Faktem jest, że LCD ładnie się prezentuje i możesz nim 'zaszpanować'
przed kumplami ale jakość wyświetlanego obrazu pozostawia wiele do życzenia.

Uwierz mi, osobiście mam możliwość korzystania z jednego i z drugiego. A
że zajmuję się m.in. tworzeniem grafiki i miejsca na monitor mi raczej
nie brakuje - zdecydowanie pozostaję przy CRT. Czasami też lubię zagrać
w coś na PC, a nie bawi mnie już ciągła wymiana kart graficznych co pół
roku i częściej. Niestety bez tego ciężko będzie pociągnąć najnowsze
tytuły w natywnej rozdzielczości 1280x1024 lub wyższej (w zależności od
matrycy). Wnioskuję z twojej wypowiedzi, że masz LCD, więc zapewne wiesz
jak wygląda na nim obraz w rozdzielczości poniżej natywnej - sieczka.

Nie mówię oczywiście, że LCD jest złe. Są to po prostu ładne
ergonomiczne monitory dla osób, które nie stawiają dużych wymagań temu
co widzą na ekranie. Idealnie spełniają swoją rolę w biurach, sklepach
itd. Dobre są też w domu dla osób, które są w stanie pominąć
niezaprzeczalne wady w stosunku do CRT kosztem innych niewątpliwych
zalet LCD, jak chociażby gabaryty.

--
_PSYLO_ | GG:5563748 | psylomałpao2kropkapl
"Ludzie dzielą się na 10 kategorii: