Re: losowe rebooty kompa

Autor: NOKGAMER <nokgamer_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 09 Jun 2006 - 11:46:25 MET DST

Użytkownik <mturski@gmail.com> napisał w wiadomości
news:1149843679.116390.84090@u72g2000cwu.googlegroups.com...
Dzieki za namiar. Sprawdze jak dostane demo (trzeba poczekac az support
rozpatrzy request...)

    Tak, to trwa z kilka dni.

pamieci kingstona, 2x512mb 400mhz, pracujace jako 333mhz, timingi
ustawione 'by spd'. memtest mielil je kilka godzin i wszystko bylo ok
(nawet sie nie zresetowal w tym czasie).

    Memtest to kicha i nie męczy pamięci, a w kazdym razie robi to wolno. I
chyba nie ma kultowego z PC-CHECKa testu Windows (a w Windows pamięć jest
jednak inaczej traktowana). Może jeszcze w grę wchodzić inne ustawienie.

No tak - tej roboty chcialem wlasnie uniknac... Szczegolnie, ze te
objawy z resetowaniem sie kompa sa niepokojace - jak proc juz
ostatecznie jest posrany, to bede musial powyzsza procedure powtarzac
dwa razy (ze starym i z nowym).

    To zaczekaj na PC-CHECK'a - on rozwieje wszelkie wątpliwości. W swej
historii miałem kilka procków, które "działały", ale były wadliwe. PC-CHECK
wywalał od razu błędy. Nie spotkałem za to procka, którego musiałbym męczyć
dłuższy czas, choć i tak to robię dla pewności.

Mozecie jeszcze podpowiedziec, czy predkosc obrotowa whisperrocka
faktycznie powinna trzymac te 3000rpm, takze w idle?

    WhisperRock to bardzo dobre chłodzenie (w tej klasie cenowej) w IV mam
na Athlon XP 2600+ zwolniony także go nie słychać (chyba ok. 2200 obr.), a V
to już nie musiałem zwalniać, taka cicha. Podstawa obydwu taka sama, więc
mozna czasami tylko wymienić wentyl. Starszych WhisperRock nie znam.
Generalnie sugeruj się temperaturą, która w spoczynku powinna nie
przekraczać 40, a w pracy 60.
Kiedyś miałem Celerona 433MHz, który robił w spoczynku na 46 i żyje do dziś.
To nie jest taką prawdą, że taka temp. wykończy szybko procka. Tak samo jak
Poldek ze spoilerami nie będzie się lepiej trzymał drogi. :-)