Re: Problem z "podwojna sieciowka"

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 07 Jun 2006 - 23:58:42 MET DST

Pejti <pejti@gazeta.pl> wrote:

> Witam, mam taka plyte glowna
> http://allegro.pl/item108266316_asrock_k8nf4g_sata2_vga_pci_e_nforce610
> 0_gw_ 2l_fv.html

            Plyta ma tylko jedno sieciowke zintegrowana: ta nvidii.

> po zainstalowaniu sterownikow z plyty w menadzerze urzadzen pojawily
> sie 2 sieciowki, ta NVIDIA wydaje sie nie potrzebna, usuwam ja ale i
> tak sie pojawia

            No i? Co w tym dziwnego jesli widze ze zainstalowales osobna
sieciowke na PCI - na zwyklym realteku RTL8139. Jesli tak Cie denerwuje
obecnosc 2 sieciowek to wyjmij tego realteka albo wylacz wbudowana
sieciowke w setupie. Bo bez tego lub wylaczenia karty sieciowej w systemie
mechanizm P&P bedzie ja znajdowal przy kazdym starcie. Tez mam w destopie
sieciowke nVidii wbudowane w nForce2 oraz Intela PRO100 na plycie z ktorego
korzystam [glownie dlatego, ze alternatywne OSy nie zawsze
rozpoznaja/obsluguja ten wynalazek nVidii] i jakos nie widze problemu ani
nie odczuwam cierpien wewnetrznych z powodu nie wykorzystywania sieciwki
nvidii, do ktorej czasami tylko podepne laptopa po kablu.

> w polaczeniach sieciowych wyswietla mi 2 polaczenia przy czym w tym 2
> ponoc nie ma kabla ;P

            No bo widocznie nie ma kabla albo nie jest podlaczony do aktywnego
urzadzenia. Co w tym dziwnego?

> internet dziala tylko jestem ciekaw czy mozna to jakos usunac bo
> troche to dziwne, wszystko widac na screenie:
> http://img123.imageshack.us/img123/6759/sieciowka6xh.jpg

            Zablokuj urzadznie w device managerze albo wylacz ta wbudowana
sieciowke nvidii w setupie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl