Re: K6-2 500 a Divx/DVD

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 07 Jun 2006 - 23:13:54 MET DST

ARO <nie@dam.mejla> wrote:

> w zamierzchlych czasach korzystalem z k6-2 450MHz i do tego 128MB ram,
> to wszystko chodzilo pod w98se na jakiejs plycie z pelnym ATX.

            Ja za to mam K6-2+ 550 MHz i z stanowczo stwierdzam: pod win32 to juz
stanowczo za zlaby sprzet do nowych filmow korzystajacych CPU-zernych
funkcji xvida.

> Filmy dalo sie ogladac, tylko trzeba bylo pamietac o przelaczeniu ekranu
> na 640x480. Rozdzielczosc nie przeszkadzala, bo przewaznie kazdy film
> mial pixele w X'ach = 640, wiec bez skalowania pasowalo.

            Tzn nie miales karty.sterownikow z poprawnym nakladkowaniem i
interpolacja. Bo to robi karta graficzna a rozdzielczosc czy 640x480 czy
1024x768 nie ma praktycznie wplywyu na obciazenie CPU. owie o jakichkolwiek
normalnych kartach od Tri64V+ itp a nie np: ISOwych sprzed 15 lat.

> Pamietam ,ze bardzo duzo w tym przypadku pomagala karta grafiki - im
> lepsza, tym lepiej przy DivXach.

            Co Ty opowiadasz. Przy DivX [MPEG4] w odroznieniu od MPEG2 karta
praktycznie nie ma znaczenia. Zakladam ze skalowanie, interpolacje,
konwersje barw, nakladkowanie wideo robi bezproblemmowo kazda grafika
inna niz prehistoryczna.

> Co do obrobki grafiki to nie ma problemu,

  Poza tym ze bedzie wolna - zwlascza przy plikach z aparatow w 5/6 MP.
Co prawda to nie jest zadanie realtime wiec mozna pocwiczyc kolezanke
by sprawdzic na ile jest cierpliwa i jesli test wypadnie pomyslnie to
czy w takim razie nadaje sie na zone ;P

> tym bardziej, ze masz 384MB ram.

            Jak na moja umiejetnosc czytania ze zrozumieniem, to tam jest 32 MB.
Cytuje: "Chodzi o to że nie wiem czy modernizować kompa koleżanki
(rozszerzać pamięć z 32 do 384 MB [...]"

> Ogolnie - da sie.

            Ogolnie to wszystko sie da. Widzialem juz divxy z mplayera
wyswietlane na znacznie slabszych maszynkach. ....w ASCII ;>

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl