Re: kupiłem DVD-RW

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 07 Jun 2006 - 21:35:28 MET DST

NOKGAMER napisał(a):

> Test Disc Quality wykonywałem dla uprzednio przygotowanych płytek CD audio i
> CD data, ale nie pamiętam czy miałem CLV (ew. podaj gdzie to jest?). Test
> wykazał 0 błedów C1 i C2, jakość nośnika 100. Możesz z krótka opisać ten
> test i na co patrzeć?

C1 - maksymalna dopuszczalna wartość to 220. Powyżej płyta będzie się
czytać, ale może zwalniać. Chociaż ponoć były przypadku, gdzie przy
wartości około 1000 płyta dobrze się czytała. U mnie zwykle najwyższy
słupek na wykresie nie przekracza 20, czasem i mniej.
C2 - tego nie powinno być wcale, jeśli będzie napęd skoryguje taki błąd
o ile nie przekracza z tego co pamiętam 4, ale jest to oznaka kiepskiej
jakości nośnika czy zapisu, może być również zapowiedzią utraty danych w
przyszłości...

Jeśli masz 0 błędów i tu i tam, to są dwie możliwości: albo nie zwraca
ich wcale, albo nie zwraca C1 a C2 nie miałeś na płytce. :)

# /George Orwell - Rok 1984/