Re: CICHY notebook - jaki?

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak[at>
Data: Wed 07 Jun 2006 - 12:00:07 MET DST

Grzegorz Nowak wrote:

> Podobno zadne LCD w obecnym stadium rozwoju tej technologii nie
> nadaje sie do zdjec, gdyz nie pokazuje tzw polcieni. Tak twierdzi moj
> znajomy, ktory zajmuje sie fotografia. Sam nie wiem, co to znaczy,
> wiem tylko ze zdjecia wygladaja calkiem inaczej na podlym CRT i
> srednim LCD.

Fajna bzdura :-) Znajomemu pewnie chodzilo o monitory z archaicznymi
matrycami o kacie widzenia 80 stopni, 6bitach koloru (+moduł FRC) i
przestrzeni pokrywajacej 50% sRGB....

Obecnie najlepsze LCD do zastosowań graficznych wyswietlaja baaaardzo dobry
obraz całkowicie nadajacy się do profesjonalnych zastosowań DTP. Posiadają
takze szerokie kąty widzenia, stabilność barw i przestrzeń porównywalną z
AdobeRGB.

Jeśli zaś chodzi o zastosowania domowe to ronież możliwe jest wybranie
modelu LCD zapeniającego obraz całkowicie wystarczający do obróbki zdjęć
(np. Formac G1900, 19" za około 1700zł). Oczywiście nie są to modele z
matrycami TN i pochodnymi firm polecanych przez KomputerSwiat i Chipa ;-)

--
pozdrawiam
      Mikolaj