zmienne VCORE

Autor: mookie <mookie_at_epf.pl>
Data: Wed 07 Jun 2006 - 00:12:40 MET DST

Witam, moje pytanie dotyczy niepokojąco zmiennego napięcia na
procesorze.
Mój procesor to Barton 2500@2900 (10x200; 1,4 V), płyta ABIT NF7-SL
rev. 2.
Benchmarki rejestrują wachania vcore od 1,36 aż do 1,44 V.
Wiem że jest to pewnie wina zasilacza (gigabajt 350 kupiony razem z
taniutkim pudłem), ze sprzętem właściwie nie mam żadnych
kłopotów, wręcz przeciwnie chodzi non stop stabilnie, restartuje go
jedynie gdy jest potrzeba przy instalacji jakiegoś pakietu a
wyłączam w wakacje i Boże narodzenie. Jednak chciałbym się
dowiedzieć czy takie wachania napięcia mogą być szkodliwe dla
procesora (wpłynąć na jego żywotność lub efektywność pracy)?
Wcześniej tego nie zauważyłem bo poprostu tego nie sprawdzałem.

--
mookie