Re: Czym różnią się te 2 modele Linksysa ?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Tue 06 Jun 2006 - 19:04:22 MET DST

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote:

> Wersją i zastosowanym chipsetem :) Ja osobiście mam awersję
> do Marvela, więc sam wybrałbym Prisma -- ale nie oglądałem
> dokładnie opisów.

            Widze ze mnie uprzedziles. Nie pozostaje mi sie nie zgodzic:
od Marvela trzeba trzymac sie jak najdalej: wiekszego badziewia jesli
chodzi o radio w zyciu nie widzialem. Toto nie potrafi utrzymac
stabilnego linku w warunkach w jakich radzi sobie _KAZDA_ inna radiowka.

PS:
Jesli to ma byc do rozdzialu lacza w domu i po wifi maja byc przerzucane
wieksze ilosci danych [duze pliki] a nie tylko udostepniony internet na
laptopa to sugeruje mocno zastanowic sie nad nowszym modelem routerow
z AP w standardzie b/g. IEEE802.11b jest jednak strasznie wolne jesli
chodzi o przesyl danych lokalnie - to ~600 KB/s, ~800 KB/s bez WEP.

> PS. Nazywanie Linksysa "Cisco" to jest pewnego rodzaju
> nadużycie -- z jakością Cisco Linksys nie ma bardzo
> wiele wspólnego niestety, choć zły nie jest.

Ale przeciez nikt nie nazwal tego Linksysa "routerem cisco". Uzyto nazwy
Cisco-Linksys co w swietle dzialan producenta jest uzasadnione. Po
przejeciu Linksysa Cisco zamiast zachowac klarowny rozdzial na
profesjonalny sprzet Cisco i ten do zastosowan SOHO sprzedawany pod marka
Linksys [bez dodatkow] daje logo i nazwe "Cisco Systems" [obok Linksys] na
wszystkich nowych urzadzeniach linksysa. Np: na zwyklym 5-portowym switchu
EZXS55W v3 jakiego uzywam w domu tez dumnie widnieje logo i nazwa Cisco
Systems. Switch jest wcisniety w niewielka wneke wiec nie widac napisu
linksys a tylko logo Cisco na froncie. Biorac pod uwage przeznaczenie,
wielkosc [11x8,5x2,5 cm] i stopien zaawansowania tego urzadzenia sygnowanie
go logo Cisco wyglada IMHO karykaturalnie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl