Re: Czym zast?pi? DVDRW NEC 6500A

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 06 Jun 2006 - 19:01:44 MET DST

dziuniek napisał(a):

> bo ja wiem...moj napęd nie czytam 'minusów' nagranych w innych
> napędach. z nagrywaniem i odczytywaniem swoich nie ma problemów.
> 'cudzych' już nie lubi.

To chyba nie chodzi o kwestię "swoje" i "cudze". Co prawda na minusach
zapisuje się informacja jaką nagrywarką był zapisywany nośnik, ale
wątpię, żeby projektanci nagrywarki złośliwie umieścili w napędzie
instrukcję utrudniającą odczyt z płyt nagranych na sprzęcie konkurencji. :P

Chodzi raczej o to, że wielu ludzi nie ma pojęcia o nagrywaniu płyt.
Kupią najtańszy szajs w supermarkecie, bo "jak płyta się nagra, to
znaczy, że jest dobra", nie zrobią odpowiedniego testu po nagraniu
płytki, ba... Wielu nawet weryfikacji nie zapuści... Dalej, nie mają
aktualnego firmware w napędzie, a więc nie ma się co dziwić, że płytki
nagrywają się z błędami. Poza tym palą z maksymalną prędkością, w
międzyczasie działając na komputerze, a ikonki w trayu zajmują pół paska
zadań, więc chyba nie trzeba mówić ile pamięci zajmują reprezentowane
przez nie programy. :P No więc pamięci brakuje na bufor, dysk nie
wyrabia, a bufor nagrywarki skacze sobie rytmicznie. :P

Potem zadowoleni wyjmują płytkę z napędu, bo skoro nośnik nie
eksplodował, nie doszło do zaćmienia słońca, czy bogowie nie zesłali
innego znaku, choćby komunikatu na ekranie, to płytka "MUSI być dobra"...

Jak ktoś dysponuje dobrym czytnikiem, to pewnie niczego nie zauważy, bo
system korekcji błędów będzie sobie przyzwoicie radził z taką płytką,
przynajmniej do czasu... NECi mają słabszy system korekcji, to prawda,
ale system nie jest po to, żeby naprawiać błędy użytkownika źle
nagrywającego, czy eksploatującego płyty!!! To trochę tak, jakby zrobić
test gwoździa, a potem mieć pretensje do napędu, że czytać nie chce. :P

Do tego dodam, że mi wystarczy, żeby nagrywarka cechowała się (bardzo)
dobrą jakością zapisu, do odczytu mam osobny napęd. Chociaż fakt... W
przypadku laptopów trudno o taką sytuację. :)

# /George Orwell - Rok 1984/