Re: Plytki RW - jak sprawdzac ich stan?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Tue 06 Jun 2006 - 14:55:20 MET DST

Marx napisał(a):

> Ceny na plytki spadly teraz tak mocno ze kupuje tylko firmowe bo przy
> slabosci technologii DVD i tak boje sie o ich zywot

Nie wiem czy te całe opinie o płytach DVD nie są mocno przesadzone. Co z
tego, że gęstość upakowania danych jest większa? DVD to jednak nowsza
technologia i zrobiono trochę w celu poprawy bezpieczeństwa - pisałem
już o tym. Najważniejsze jest to, że warstwa danych znajduje się nie na
poliwęglanowym krążku, ale pomiędzy dwoma takimi krążkami. Przez co
ograniczono wpływ czynników zewnętrznych, nie mówiąc już o tym, że o ile
zarysowanie płyty CD po spodniej stronie nie było aż tak groźne, jak
rysa u góry, która zwykle niszczyła dane...

Poza tym jednak wprowadzono nowe sposoby ochrony przez zarysowaniem itp.
A DVD-RAM są ponoć bardzo trwałym nośnikiem.

# /George Orwell - Rok 1984/