Re: Sztańskie procesory!

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sun 04 Jun 2006 - 21:18:38 MET DST

Jarosław Grabek napisał(a):

> A co w takim razie z całym pentagramem?
> A może ja źle odczytuję ten napis i symbolikę?

Całkowicie źle! Pentagram jako symbol szatana to w dużej mierze wymysł
Hollywoodu, no może nie wymysł, ale to horrory klasy B wypromowały tylko
to znaczenie. Ten symbol jest BARDZO stary, pomijając już znaczenie
przedstawione w "Kodzie Leonarda" (żeńska bogini, kult kobiecej
seksualności) obiło mi się kiedyś o uszy, że we wczesnym
chrześcijaństwie symbol ten oznaczał pięć ran Chrystusa...

Dopiero potem został zdemonizowany, jak trójząb Posejdona (widły diabła)
czy grecki bóg Pan (powszechny wizerunek szatana - kozie nogi, rogi,
kopyta).

Natomiast o ile mnie pamięć nie myli, to liczba bestii jest dosyć
jednoznaczna i wywodzi się z Apokalipsy św. Jana.

# /George Orwell - Rok 1984/