Re: Temperatura chipsetu

Autor: Piotr <pnat_at_wp.pl>
Data: Sun 04 Jun 2006 - 18:59:16 MET DST

Dnia Sun, 4 Jun 2006 17:38:11 +0200, GrzeGorz napisał(a):

> Zepsuł mi się dzisiaj wentylator na chipsecie (został sam radiator) i
> zastanawiam się czy jest sens kupować nowy. Niestety nie mam czujnika
> temperatury i nie jestem pewny czy chipset się nie przegrzewa (radiator jest
> dosyć ciepły- dotknąć sie da ale przy dłuższym kontakcie czuję
> charakterystyczne "mrowienie";) więc trochę parzy). Temperatura na cpu to
> 51*C a na płycie głównej 39*C. Byłbym wdzięczny za radę czy należy jak
> najszybciej kupić ten wiatraczek aby czegoś nie spalić, czy sam radiator
> jest wystarczający do chłodzenia. Moja płyta to Epox 8RDA3+ a obudowa jest
> [...]
Ja mam pasywa na chipsecie juz ponad rok (inna płyta) i jest OK,
bez jakiegokolwiek radiatora bym sie bał. Kupiłem jakiegoś
Zalmana i założyłem. Przy okazji okazało się jak bezmyślnie i
byle jak fabryka potraktowała smarowanie pastą termoprzewodzącą
poprzedniego radiatora, było popaćkane nierównomiernie i grubo,
więc to i tak nie mogło działać.
pozdro
Piotr