Re: RAID 0 na 2 x SATA

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Sun 04 Jun 2006 - 00:22:10 MET DST

W dniu Sat, 3 Jun 2006 22:33:08 +0200, osoba określana zwykle jako
Marek pozwoliła sobie popełnić co następuje:

>Nie rozumiem - przeciez rozlozyc obciazenie, bo maszyny maja duzo danych do
>zapisania/odczytania i nawet juz 2 takie maszyny (bsd, linux) potrafia zabic
>dysk, a czesto i system, jesli dysk wirtualny stoi na dysku na ktorym jest
>OS.

Pytałem czy uruchamiasz jednocześnie te maszyny witualne.

>Sa to najczesciej 2-3 maszyny, a czas jest dla mnie bardzo cenny, choc na
>scsi nie na $ :(

1. Pewien jesteś, że to I/O samej maszyny, a nie swapowanie?
2. Podejrzewam, że striping tu niewiele pomoże. Raczej będą wchodzić w
grę rozproszone żądania dostępu do dysku, a nie liniowy trnsfer, w
którym dopiero striping opkazuje co potrafi. Tak na pierwszy rzut oka, to
zamiast stripingu zainwestuj raczej w pamięć, żeby wyeliminować
swapowanie (jeżeli to ta przyczyna), albo po prostu żeby mieć więcej
cache'u. (ewentualnie wyeliminować swapowanie wewnątrz maszyny
wirtualnej!) albo w osobne dyski dla owych maszyn wirtualnych. Tak, żeby
I/O sobie wzajemnie nie przeszkadzały.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Mathematics  is  the  art of giving the same
.\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. name to different things.