Re: karty graficzne ATI Radeon na AGP

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 03 Jun 2006 - 19:17:47 MET DST

Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM@NOSPAM.wiedzmin.org> wrote:

> Hej, mam zamiar wymienic swojego FX 5200 na jakiegos Radeona, przegladam
> allegro i mam juz ostra sieczke, rozgladanie sie zaczalem od Radeona
> 9500 modowalnego do 9700 (np. taki http://tinyurl.com/log7a ),

            Daruj sobie - ich wydajnosc na dzis jest za mala. Do tego grzeja sie
mocno: to sa karty w starym procesie 0.15 um.

> jednak wlazlem w kategorie 9700-9800 i znalazlem 9800Pro
> (http://tinyurl.com/okaj5 ) w cenie tego modowalnego 9500 O_o i juz mam
> niezla zagwozdke. Jesli nie te, bo sa jakies "oszukane" ;) to co innego
> w podobnej cenie?

            Juz Ci pisano: 2xVGA bez DVI, zanizone taktowanie [to jest podkrecoy
R9800 a nie PRO], oraz jakosc pod znakiem zapytania [medion kupi bylo co
pod warunkiem ze tanio, a potem wsadzi do supermarketu z ladym opisem
zestawu R9800PRO. Potem sie ludzie dziwia ze to co jest w supermarketach to
"prawie" komputery. Nawet jesli MSI na wyrazne zamowienie takiego gow*go
odbiorcy popelnil te karty to jakosc moze byc bardzo rozna: spojrz chocby
na las zwyklych, najtanszych elektrolitow oraz oszczednosciowy regulator
napiecia - porowanaj potem z kartami na referencyjnym projekcie.

Poza tym R9800 [PRO] grzeje sie niemilosiernie. Na twoim miejscu
zastanawialbym sie nad lepszym X1300PRO/1600. Karty znacznie
nowoczesniejsze [architekura R350 powoli zaczyna sie starzec jesli chodzi
o najnowsze gierki mimo ze na papierze silniejsza niz X1300/1600
jesli chodzi o potoki lub magistrale] i co wazne choldne. Ja przynajmniej
nie lubie piekarnika w obudowie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl