Re: problem z kartą WLAN - chętnie zapłacę za pomoc

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 03 Jun 2006 - 18:57:58 MET DST

netcomp <netcomp@gazeta.pl> wrote:

> Skończyły mi się pomysły. więc proszę o pomoc.
> Mam następującą sytuację:
>
> system WinXP SP2, w systemie dwie karty WLAN

            A zarzadzasz nimi przez aplikacje producenta, czy windows zero
config? Jesli to drugie to wylacz jak najpredzej.

> jeżeli włącze na raz dwie karty to przestaje działać internet - a w
> zasadzie to przestaje wyświetlać strony bo ping na AP mojego providera
> chodzi cały czas bez zarzutu.
>
> przypuszczam, że może być jakiś problem z DNS ale nie znam się na tym
> aż tak dobrze i bardzo proszę o pomoc

            1. jw
            2. A po adresach "kropkowych" dziala? sprawc sobie przez traceroute
ades jakiejs strony i sprwadz w przegladarce po adresie kropkowym przy
wlaczonych obu kartach. Wtedy bedziesz wiedzial czy problem jest z DNS, czy
trzeba szukac w routingu lub ustawieniach kart.
Zreszta pod windows to sie dzieja dziwne jazdy jesli chodzi o DNS: np pod
moim obcenie zainstalowanym win2k za cholere nie chca dzialac DNSy dailupem
V90 i GPRS zestawianymi jako lacza backupowe w razie awarii stalego. DNSy
ustawione dla tych lacz i uzyskane poprawnie, wszelkie kombinacje z
ipconfig nie przynosza skutku. czeski film.

            3. Czym dzilisz lacze? Bo to wbudowane udostewpnianie w XP to jest
delikatnie mowiac "takie sobie". Zreszta WinXP to jest system kliencki, nie
nadaje sie do dzielenia lacza w sposob inny niz sporadycznie. Chcesz sobie
podzielic porzadnie z ustawieniem czego sie tylko chce to polecam pfSense:
ta dystrybucja oparta na FreeBSD 6.x jest wrecz swtorzona do skutecznego
dzialenia lacz m.in bezprzewodowych. No i jest bardzo latwa w zarzadzaniu
przez HTTP - jak typowy router sprzetowy, ale ze znacznie wiekszymi
mozliwosciami. Do MT Cie nie namawiam, bo platny.

> chętnie zapłacę za pomoc w skutecznym rozwiązaniu problemu - w końcu
> nie po to kupiłem 3 karty WLAN, żeby z nich nie korzystać :(

            Idea usenetu jest dobrowolna i bezplatna pomoc.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl