Re: dual cpu? ecc? prośba o ułożenie serwera

Autor: uC <uC_at_blabla.bla>
Data: Sat 03 Jun 2006 - 17:40:22 MET DST

"Raf256" <spam@raf256.invalid> wrote in message
news:e5rvqa$pis$2@inews.gazeta.pl...
> uC <e5rfln$ku4$1@atlantis.news.tpi.pl> Saturday 03 of June 2006 10:01

> Grafika to właściwie przy okazji tak dopisałem, najważniejsze to duża
> ilość
> obliczeń.

Jakiego rodzaju obliczen, jakim programem, wlasny kod... (mozesz smialo
powiedziec, zrozumiemy ;)? Bez tego ciezko jest okreslic jaka konfiguracja
jest najlepsza (1x4,2x2,4x1,...).

Za te pieniadze bedzie Ci ciezko kupic platforme na dwa procesory. Po
pierwsze plyty sa co najmniej 2x drozsze, same procesory rowniez i musisz
uzywac pamieci "Registered" + "ECC" ktore tez sa drozsze. Mozesz sprobowac
kupic jakas tansza plyte Asusa, MSI lub Gigabyte'a na dwa Opterony (Tyan
moze byc juz drozszy) i kupic jednego Opterona 265 (dual core 1.8 GHz,
dobrze sie kreca) a drugiego dokupic pod koniec roku (w tym roku powinna byc
jeszcze jedna obnizka na procesory serwerowe AMD) + 1-2 GB RAMu. Bez wymiany
reszty powinno starczyc.

Co do porownania z procesorem A64 2800+ to ciezko powiedziec poniewaz jego
zegar to rowniez 1.8 GHz. Ma tylko jednokanalowy kontroler pamiec (wiec 2x
wolniej) i 512 kB cache L2 (czyli o polowe mniej nie 265). Jezeli
renderujesz, to wielkosc cache'u moze miec znaczenie ale nie musi, wszystko
zalezy od tych ktorzy pisali oprogramowanie. Porownaj swoj procesor do
innego A64 ktory ma 1MB cache (tu znajdziesz wyszukiwarke
http://www.amdcompare.com/us-en/desktop/) i ten sam zegar lub inny zegar i
przeskaluj liniowo. Jezeli wyjdzie to samo to w przypadku 265 bedziesz mial
max 2x szybciej (jezeli aplikacja dobrze sie skaluje). GENERALNIE i w
uproszczeniu, jezeli szybkosc pamieci na pewno nie ma znaczenia i wielkosch
L2 rowniez i aplikacja skaluje sie liniowo to tylko zegary i liczba corow
wplywa na szybkosc przy tej samej architekturze procesora.

Pzdr.,
uC
http://www.ultracode.eu