Re: Platforma 32 bit vs 64 bit

Autor: uC <uC_at_blabla.bla>
Data: Thu 01 Jun 2006 - 23:33:35 MET DST

"Sander" <ROT13_fnaqre3@tnmrgn.cy_ROT13> wrote in message
news:e5nq6r.vk.8@Hobby.od.20.lat...

> Jest jeszcze (zbyt) mało aplikacji i driverów 64 bit.

> (Powtórzę się z innej grupy).
> Pamiętasz wprowadzenie MMX lub SSE w CPU
> i ile czasu mineło zanim programy były w stanie to wykorzystać ?
> Tu jest podobnie, to są początki systemów 64 bitowych,
> trochę czasu musi upłynąć, aby każdy producent urządzenia dołączał
> 64 bitowy driver.

Tutaj ta analogia nie jest na miejscu. SSE i MMX to byla nowa
funkcjonalnosc, a w tym przypadku funkcjonalnosc jest ta sama. Znam wiele
programow ktore sa kompilowane pod x86-64 rowniez po to zeby bylo szybciej.
Jaki driver? System jest 64 bitowy i aplikacja jest 64 bitowa. Wydaje mi sie
ze szanowny kolega myli pojecia...

> Pokaż mi jakiś taki test. Bo z tego co widziałem,
> to WinXP 64 bit był deczko wolniejszy od WinXP 32 bit.
> I dlatego napisałem w tym wątku, że jedynym plusem jaki widzę,
> to obsługa > 4GB RAM.

Testow jest bardzo wiele, nie mam teraz czasu przeszukiwac Internetu,
zreszta sam moge Ci napisac taki test (bedziesz mial na czym uruchomic?). To
co widziales to zapewne aplikacje 32 bitowe pod systemem 64 bitowym a to
jest inna para kaloszy (albo nieoptymalizowane aplikacje 64 bitowe).

Czy piszesz soft pod systemy 64bitowe? Jezeli nie, to proponuje przeszukanie
internetu np. w temacie implementacji funkcji DGEMM na procesorze x86 32bit
vs 64 bit. Bardzo pouczajace!
Pzdr.,

--
uC