Re: Problem z CD-ROM'em

Autor: Mirosław Cichocki <mirekc_at_interia.pl>
Data: Thu 01 Jun 2006 - 10:15:31 MET DST

Krasny napisał(a):
> Witam wszystkich. Problem dotyczy CD-ROM'u "TEAC CD-220E" na NOTEBOOK'u
>
> MBC Pentium 200MHz 32 MB RAM w systemie operacyjnym WIN98SE.Otóz
> system operacyjny wykrywa ten CD-ROM, nie wiem czy on jest sprawny ale
> problem polega na tym, ze nie czyta zadnych plyt. W menadzerze
> urzadzen wystepuje informacja o Kontrolerze CD-ROM'u: "Mitsumi
> CD-ROM Controller with Double Speed Drive", ze instalacja Drivera nie
> jest dokonczona lub nie dziala poprawnie. Nie wiem co mam z tym
> zrobic, nie wiem czy problem polega na wadzie CD-ROM'u czy chodzi tu o
> [...]
Prawdopodobnie chodzi o bardzo stary CD-ROM z własnym kontrolerem w
"standardzie" MITSUMI, niezgodnym z IDE. Jeśli masz dyskietkę ze
sterownikami, spróbuj zainstalować od Windows 95. Przy pewnej dozie
szczęścia będzie działać. Sterowników do Win98SE raczej nigdzie nie
będzie. Można też spróbować zainstalować sterowniki DOS-owe w config.sys
i autoexec.bat, ale w takim przypadku na CD nie będą dostępne długie
nazwy plików, nie będzie autostartu i wystąpi jeszcze cały szereg innych
ograniczeń.

Tak na marginesie: skoro na Allegro można kupić napęd IDE 4x lub 8x w
granicach 10 zł, to czy warto się bawić?