GSA-4167B + 8x = problem?

Autor: Szarlih <szarlihy_at_wp.pl>
Data: Wed 31 May 2006 - 10:48:10 MET DST

czy da się poniższą sytuację wyjaśnić inaczej niż awarią nagrywarki?

po awarii silniczka w LG GSA-4163B z serwisu przyszła wczoraj GSA-4167B.

i od samego początku niemiłe niespodzianki:

chciałem wypalić przygotowane juz dawno iso. wsadziłem na tackę TDK
DVD-R Data/Video 8x i mając w pamięci jak to się odbywało poprzednio
włączyłem wypalanie obrazu w Alkoholu z prędkością 8x. no i się zaczęło
nagrywarka zaczęła wydawać dźwięki jakby Herkules przeleciał mi nad
głową, rozpędzać płytę i zatrzymywać (a w logu cały czas Lead-in, a
ponadto przewidywany czas został określony na 25 minut). gdy już
powinien zacząć nagrywać ścieżkę (minęło jakieś 40 sec) komunikat"
"Wystąpił błąd zapisu" i tylko OK żadnych szczegółów itp, w logu
znalazłem jeszcze numerek 07000, ale nic mi (ani google) to nie mówi.

dla testu próbowałem wypalić dane, tym razem Nero Expres. identyczny
komunikat. wsadziłem Verbatima DVD+R 8x, Nero wykrył, że szybciej niż 4x
nie nagra. i nagrał pięknie. zaciekawiony podjąłem próbę wypalenia iso
Alkoholem z prędkością 4x znów na TDK. wypalił.

taśma jest 80-żyłowa, dobrze wetknięta, nagrywarka jest Master i pracuje
w trybie DMA. zasilacz Chieftec 420W. firmware uaktualnione z DL11 do
DL13. nic to nie zmieniło. płyty czyta cicho, nagrywa z prędkością 4x
też, ale przy 8x warczy jak samolot i nie nagrywa.

--
                 _____