Re: LCD dla osoby z kiepskim wzrokiem.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 27 May 2006 - 21:07:09 MET DST

Użytkownik "Pajchiw" <phukuba@piotrkow.home.pl> napisał w wiadomości
news:447877ff$1@news.home.net.pl...
> Witam.
>
> Potrzebuje kupić LCD-ka do prac biurowych + Internet,
> (bez gier i filmów)
> dla osoby z dużymi brakami w polu widzenia.
>
> Myślałem albo o czymś dużym i dość tanim dobrej firmy
> i tu zastanawiam się nad 19-tkami:
> http://www.esc.pl/product_info.php?cPath=103_131&products_id=3760
> lub
> http://www.esc.pl/product_info.php?cPath=103_131&products_id=3006
>
> albo nad dobrą 17-tką, np.:
> http://www.esc.pl/product_info.php?cPath=103_130&products_id=3009
>
> Jak uważacie - który z nich
> [...]

Niedawno sam szukałem monitora w podobnym celu. Byłem nawet wraz z samym
zainteresowanym w sklepie, gdzie mogliśmy przetestować różne modele.
Wybraliśmy (wspólnie!) monitor Samsunga SyncMaster 173P Plus, który
sprawuje się znakomicie. Jest stabilny (ciężka podstawa i niski środek
ciężkości), ma dużą swobodę w regulacjach nachylenia i wysokości ekranu,
naprawdę rewelacyjny obraz, świetnie radzi sobie z wyświetlaniem
czcionek programów DOS-owych oraz z pracą w innej rozdzielczości niż
natywna, no i jego matryca (PVA) ma stosunkowo duże kąty widzenia - co
okazało się niezwykle istotne przy oglądaniu obrazu z bardzo bliska.
Testowaliśmy również monitory 19 calowe, niestety okazało się, że nie da
się z nimi pracować mając nos przy ekranie. Są zbyt duże, przez co nie
wystarczyło już kręcenie głową, trzeba było jeździć nią z lewa na prawo.
Poza tym mają zbyt dużą natywną rozdzielczość, która po przeskalowaniu
nie wyglądała za dobrze.

Opis poszukiwań znajdziesz w wątku
http://groups.google.com/group/pl.comp.pecet/browse_frm/thread/83d88116c98d65ab/762cbf85861aac3a?lnk=st&q=LCD+dla+s%C5%82abowidzacego&rnum=1#762cbf85861aac3a .

P.S. I nie zwracaj uwagi na popisy niektórych "specjalistów" od
sprzętu - dyski Samsung robi ostatnio bardzo dobre, podobnie jak
(niektóre) monitory.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/