Athlon XP 2100+ (???) - piekarnik - problemy....

Autor: Gobli <gobli_at_vp.pl>
Data: Thu 25 May 2006 - 14:31:37 MET DST

Witam...

mam w pracy komputer (według mnie, komputer bardzo kiepski...)
jego konfiguracja sprzętowa przedstawia się następująco:
mobo Asus A8NX-X
proc Athlon XP (wyświetla jako 2100+, ale nie wiem czy to prawda... mnożnik
13, magistrala 133)
ram 512 @ 266MHz
grafa GF MX 440
system to XP Pro (100% legalny)

obudowa otwarta, wentylatory działają, i procek ma w spoczynku powyżej 70
stopni.
żeby się upewnić czy mnie everest nie oszukuje, dotykałem radiatora -
parzył.
w stresie skacze do 85... i co godzinę komp się wyłącza, i przez jakieś 10
minut nie daje się uruchomić.
po uruchomieniu wiele programów traci swoje ustawienia - więc jest trochę
roboty z ponowną konfiguracją oprogramowania.
wentylator na procku jest "boxowy". ale jak słyszałem, AMD się nie grzeją
nawet na boxowych...
więc pytanie, czy nowy wentylator coś da? skoro temperatura jest tak duża na
boxowym, to czy na innym (cena do 50-70zł) temp spadnie chociaż do 60 w
stresie?
prosiłbym też o radę, co właściwie kupić? jadę niedługo na wawską giełdę
elektroniczną, co taniego a wydajnego mogę tam dostać? hałas generowany
przez wiatrak mi nie będzie przeszkadzał :] więc to nie ma znaczenia.

pozdrawiam

--
Stanisław Smólski