Re: Wyłączenie zasilania USB

Autor: hefalump <hefalumpikWYTNIJ_at_TOgazeta.pl>
Data: Thu 25 May 2006 - 14:13:54 MET DST

Użytkownik " wredny_menel" <wredny_menel.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:e546i5$jbp$1@inews.gazeta.pl...

> Z mojej praktyki (ładowanie do pełna a później rozładowanie całkowite)
> wynika:
> - aku uzyskuje pełna pojemność po około 10 cyklach,
> - po dwóch latach i 60 cyklach(każde ładowanie zapisuje w wew. pamięci)
> czas trzymania praktycznie jest taki jak po uzyskaniu pełnej pojemności,
> - inne tel. w mojej rodzinie (x3) -ładowane chaotycznie po dwóch latach
> mają 1/3 do 1/2 początkowej pełnej pojemności !

* Pełne rozładowywanie w przypadku nowoczesnych baterii (li-ion, li-polimer)
nie jest wskazane. Pełne rozładowanie baterii może spowodować wręcz
uszkodzenie
owej (na szczęście są zabezpieczenia nie pozwalające na rozładowanie baterii
w sposób niebezpieczny dla niej). W przypadku owych baterii powinno się
doładowywać
na pewno wcześniej niż telefon się wyłączy - najlepiej wtedy kiedy
wygodniej.
Ewentualnie raz na jakiś czas rozładować baterię bardzo (ale też nie do
wyłączenia
telefonu) i doładować na maxa.
Co do starych typów baterii - formowanie owej na początku, oraz później
dbanie
o nie jest istotą długowieczności - nowe baterie są tzw. bezobsługowe. To
samo
tyczy się laptopów i wszystkich urządzeń.

To po kilku dochodzeniach w sieci. ;)

Zdrawim.