Re: nagrywanie DVD-RAM

Autor: yale <brakmaila_at_sorry.net.pl>
Data: Tue 23 May 2006 - 23:18:48 MET DST

> czy do nagrania płytek DVD-RAM potrzebne jest jakieś oprogramowanie,

Mam Win2k i musiałem instalować InCD (jest na płytce od producenta
nagrywarki, lub gdziekolwiek na necie). W ten sposób nagrywanie na DVD-RAM
przypomina kopiowanie na dysk ;)

> jak jest z trwałoscią tych płytek na zabrudzenia typu odciski palców i
> drobne zarysowania ??

Nie próbowałem rysować. Zauważyłem jednak pewną dolegliwość :( (mam 2 płytki
TDK i jedną Verbatim) otóż raz nagrana płyta odstawiona do szufladki działa
bezbłędnie, jak się sporadycznie dogrywa też jest ok ale jak przyszło mi
codziennie robić backup (kilkadziesiąt MB) to po kilkunastu razach nie
mogłem zapisywać na krążek (czytać bez problemu) musiałem formatować krążek
od nowa i potem ponownie znowu się zapychało (pomimo jeszcze dużej ilości
wolnego miejsca dostawałem komunikat że płyta jest read-only).

Ale tak ogólnie to bardzo pożyteczna sprawa, dzięki temu robię przynajmniej
od czasu do czasu jakikolwiek backup ;)