Re: Czy karta 4x/8x AGP pójdzie na starszym slocie powiedzmy AGP1x?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sun 21 May 2006 - 15:06:19 MET DST

Slawek <grupy@vp.pl> wrote:

> Tak, jeszcze raz sorka.

            Juz OK, za to cos Ci sig sie troche za bardzo rozrosl ;)

> A, czyli jednak mogę. Super. Generalnie z kartą to trącał ją pies
> jakby się zjarała. Gorzej, że nie chcę puścić z dymem kompa mojej
> dziewczyny:) Jednak z tego co piszesz nie ma ryzyka to fajnie.

            Tak, da sie. Gdyby nie byla kompatybilna to bys jej po prostu nie
byl w stanie wlozyc do gniazda. Problemy sa jedynie [i trzeba uwazac]
z kartami 0,8V nie potrafiacymi pracowac na 1,5V albo plytami z portem AGP
wylacznie zasilanym 0,8V bo wyciecie jest wspolne dla tych napiec - wlozyc
sie da, ale dzialac nie bedzie.

> A tak przy okazji to w sumie jaka to różnica między 4x a 8x.

            Zasadniczo to teoretycznie dwa razy wyzsza szybkosc przesylu, no
i oczywiscie nizsze napiecie zasilania karty. Szczegoly specyfikacji AGP
3.0 masz tu:
http://www.intel.com/technology/agp/downloads/Spec_1_0_final_Sep10.pdf

a wersji 2.0 tu:
http://www.motherboards.org/files/techspecs/agp20.pdf

> Przestawiłem tego radka na 4x z 8x odpaliłem 3Dmarka i mam dokładnie
> tyle samo punktów:)

            Bo roznica w teoretycznym przesyle interfejsu prawie sie nie
przeklada na rzeczywsista wydajnosc. Roznice sa rzedu 2-3% albo i wcale,
zalezy od tego czy tekstury mieszcza sie w pamieci lokalnej karty czy tez
trzeba je doladowac czesciowo przez AGP. Biorac pod uwage nie wykorzystany
potencjal AGP az szkoda milionow kart z ktorywmi lada chwila nie bedzie co
zrobic, bo nowe plyty maja juz tylko PCI-E x16. Kazdy przy zmianie plyty
musi obowiazkowo zmienic i grafike. OK - PCI-E ma swoje plusy jak chocby
SLI ale to mogloby byc zarezerwowane przez najblizszy rok-dwa wylacznie dla
zapalonych graczy gotowych wydac kazde pieniadze dla FPSow.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl