Temperatura dysku

Autor: Dexter <spamerze_zly_adres__at_com.pl>
Data: Sat 20 May 2006 - 18:28:21 MET DST

Witam

Mam pytanie dotyczące temperatury dysku.
Kupiłem do starszego komputera dysk 80 GB Seagate ST380011A 7200 obr.
W komputerze mam również zamontowany dysk Fujitsu 20.4 GB 5400 obr.
Moje pytanie dotyczy temperatury dysku.
Nowo zakupiony dysk Seagate zamontowany jest w koszyku pod stacją
dyskietek a nad stacją zamontowany drugi dysk Fujitsu. Dotykając do
koszyka czuje się mocne ciepło, stacja dysków również jest nagrzana.
Prześwit pomiędzy napędami to gdzieś 3 milimetry.
Zmierzyłem multimetrem temperaturę dysku gdzie wyszło, że Seagate ma
49 stopni (temperatura mierzona na bocznej ściance dysku), 48 stopni
pomiędzy dyskiem a stacją FDD. Stacja dyskietek nagrzana jest do
temperatury 45 stopni. Temperatura dysku Fujitsu to 49 st.
Czy to normalna temperatura pracy dla dysków?
Wydaje mi się, że przed zamontowaniem Seagate'a 7200, dysk Fujitsu
5400 nie grzał się tak jak również stacja dysków nie była nagrzana.
Czy jest jakiś program monitorujący temperaturę dysku?
Posiadam starszą płytę główną Gigabyte GA-6BXC z procesorem Pentium 3
550MHz.
Jaka jest optymalna temperatura pracy dysków?

Dziękuję i pozdrawiam

Dexter