Re: sieć

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Fri 19 May 2006 - 18:33:01 MET DST

bogas <bodzio82@poczta.onet.pl> wrote:

> Prosze o radę: posiadam aktualnie dostęp do internetu drogą radiową
> (karta WiFi i antena na dachu), ale chciałbym rozdzielić sygnał na
> drugiego kompa i w związku z tym nie mam pojęcia co mi jest do tego
> potrzebne. Będę wdzięczny za pomoc.

            Lepiej napisz co chcesz osiagnac, bo mozliwosci jest wiele:
od najprostszych przez mostkowanie za pomoca dodatkowej przewodowej karty
sieciowej na desktopie, wydzielony serwer robiacy za serwer plikow, bame do
internetu i calodobowa "sciagaczke" o dosc nioskim poborze pradu, po
rozwiazania sprzetowe w rodzaju AP z wbudowanym mikroswittchem i
oprogramowaniem niezaleznym z funkcja routera od strony radia czy tez
normalny AP w trybie APC i podlaczenie go juz po skretce do innego
urzadzenia specjalizowanego z fukcja routera, switcha, printserwera i co
tam jeszcze chcesz.

Acha - zacznij od tego, ze powinnines miec zgode administratora sieci na
podzial lacza w domu: bedziesz wiedzial na czym stoisz a wspolpraca z nim
moze ulatwic sprawe przydzialu prywatnego IP dla APC by nie marnowac
publicznego IP itp.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl