Re: 2 monitory...

Autor: NOKGAMER <nokgamer_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 18 May 2006 - 20:38:47 MET DST

Użytkownik "jimmij" <jimmij@jj.jj> napisał w wiadomości
news:rhwmzdf5z5d.fsf@jj.jj...
> parametry mojego LG (CRT):
> http://sklep.benchmark.pl/pelny_3906.html
>
> i dla porównania Samsung (LCD):
> http://www.hoopla.pl/product_info.php/products_id/7494

Te wszystkie dane techniczne nic nie znaczą... Przykro mi, takie są realia.
Kiedy firma nie może w jednym modelu produkować tych samych egzemplarzy, to
jak można odnosić się do takich danych?

> No właśnie ten LG ma 0.24.

Jak wyżej, to nic nie znaczy, a tylko SUGERUJE.

> Kabel orginalny, przyjmnijmy, że dobry.

O dziwo, oryginalne bywają nieekranowane czasami i z kiepskimi złączami lub
bez dławików na kablu (lub kiepskimi). Gdy kabel nie jest gruby jak cienka
parówka, to szajs (można to przyjąć za zasadę, bo producenci jakoś jeszcze
nie podchwycili tego marketingowego faktu). LG ma chyba kabel wyprowadzony
na stałe bez możliwości wymiany i jest cienki. Kiedyś podziwiałem to jako
akt samobójstwa dla marki. Ale jednak marketing był dobry... pomogły też
inne badziewia.

> Możesz to rozwinąć, jak mam przeprowadzić taki test?

Oprogramowanie Nec'a do testowania monitora przeprowadza taki test. Chodzi w
tym o to, czy monitor jest w stanie wyświetlić pojedyńcze linie i czy nie
zleją się one w jednolitą szarość. Generalnie ukazuje możliwości ekranu
(uwaga na ustawienia jasności, w CRT ma to spory wpływ).

> NVIDIA GeForce FX

To nic nie mówi. Liczy się w tym wypadku producent karty.

> Niestety w LCD czarny cholernie świeci, więc może zaczne kombinować z
> innymi kolorami, choć z drugiej strony one też świecą...

Dlatego, ja nie uznaję LCD. W grafice to jest anormale i nie pozwala
pracować. Do biur LCD wystarcza, ale... właśnie, dylematy pozostają.