Re: 2 monitory...

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 17 May 2006 - 22:49:30 MET DST

"jimmij" <jimmij@jj.jj> wrote in message news:rhw4pzojxt9.fsf@jj.jj...
> Dotychczas pracowałem na CRT (LG Flatron F900P 19'').
> Po kilku godzinach pracy na nowym LCD nie zauważam jakiejś znaczącej
> poprawy
> (cokolwiek to znaczy), a nawet dałbym mu lekki minus ze względu na słabą
> widoczność pod kątami. Ale może to kwestia przyzwyczajenia?

Da sie przyzwyczaic w jakis tydzien, za to swiecaca czern drazni
bardziej niz na poczatku.

> Pytanie do ekspertów w temacie:
> Czy lepiej się przesiąść na ten Samsung czy zostać przy starym LG?
> Chodzi mi praktycznie tylko i wyłącznie o mój _wzrok_, czyli przy którym
> monitorze mniej będę sobie psuł oczy?
>
> Praca głównie w edytorach tekstu (preferuje czarne tło, białe litery),
> strony internetowe, wyjątkowo sporadycznie jakieś multimedia.

Jak nie jest nierownomiernie podswietlony to zostalbym przy lcd.
Dlaczego:
1. mniej odblaskow niz na crt
2. ostrosc
2. brak drzenia obrazu - zamiast tego "plywanie" do ktorego
latwo sie przyzwyczaic.
3. nie elektryzuje otoczenia i nie przyciaga kurzu.
4. plaski i bez znieksztalcen obraz.

Za crt moze przemawiac tylko lepsza czern, duzy rozmiar (w tym
przypadku).