Re: zakup monitora lcd .. poradzcie !!

Autor: LUKY <luky1_at_{NOSPAM}o2.pl>
Data: Tue 16 May 2006 - 19:54:55 MET DST

jaQbek napisał(a):

:
> - praca biurowa,
> - programowanie, a więc stały obraz przez długi czas :P
> - obróbka zdjęć
> - film lub grę też bym chciał na tym móc odpalić

W takim razie wchodzą w gre martyce PVA, MVA, S-IPS

> Nasłuchałem i naczytałem się o różnych parametrach LCD - ków, ale nei do
> końca wiem, co z czym się je i na co tak naprawdę ma wpływ. I które będą
> istotne. Chciałbym, żeby ktoś wytłumaczyl mi wpierw następujące kwestie:
> - czym różnią się od siebie dostępne obecnie na rynku rodzaje matryc ?

Pod tym linkiem sie dowiesz:
http://mva.pl/forum/viewtopic.php?t=354&sid=9efbdfadb0b1ef3c2ca3739f038816c0
3 post od góry.

> - jaki czas odświeżania powiniennem wybrać, bo widzę, że są monitory
> które mają czas rzędu 16 msw, a są takie, które mają 8 ms ?
to nie jest czas odświeżania tylko czas reakcji matrycy, niestety za
bardzo nie mozna ufac tym co wypisuja producenci bo 99% tych 2ms/8ms
itd. to czysty marketing

> - jak odczytywać parametry jasnośc i kontrast. Jakiego rzędu parametry
> powinien mieć monitor, który byłby dobry do zastosowań, jakie wymieniłem ?

tym najmniej sie przejmuj, liczy sie dobra (szeroka) mozliwosc regulacji
jasności(zeby sobie móc sciemnić zeby nie waliło po oczach) i kontrastu.

> Jeżeli na coś jeszcze powiniennem zwrócić uwagę przy wyborze, to piszcie
1.matryca
2.gwarancja na bad pixele

> :) Wdzięczny będę również za wskazania konkretnych modeli.
z 17'' - Samsung 173P+, FS P17-2
z 19'' - NEC 1970NX, FS P19-2