Re: zakup monitora lcd .. poradzcie !!

Autor: jaQbek <jaQbek_at_spam.eu>
Data: Tue 16 May 2006 - 19:35:04 MET DST

Użytkownik "news.onet.pl" <Nuniez__79@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:e4c8n7$h87$1@news.onet.pl...
> Witam..

> Na zakup monitora ( LCD ) chce wydac nie wiecej NIZ 1500 zl i to mam problem
> bo w natloku producentow zwariowac mozna ;-/ ; ((..

Miałem właśnie o to samo zapytać, ale doczepie się do wątku. Na monitor chcę
wydać ok. 1200 - 1500 zł, jesli będzie to 17 ", ale wolałbym zapłacić do 1700
zł, jesli miałbym za te pieniądze kupić satysfakcjonującą mnie 19 - tkę. Do
czego chcę monitora używać:
- praca biurowa,
- programowanie, a więc stały obraz przez długi czas :P
- obróbka zdjęć
- film lub grę też bym chciał na tym móc odpalić
Nasłuchałem i naczytałem się o różnych parametrach LCD - ków, ale nei do końca
wiem, co z czym się je i na co tak naprawdę ma wpływ. I które będą istotne.
Chciałbym, żeby ktoś wytłumaczyl mi wpierw następujące kwestie:
- czym różnią się od siebie dostępne obecnie na rynku rodzaje matryc ?
- jaki czas odświeżania powiniennem wybrać, bo widzę, że są monitory które mają
czas rzędu 16 msw, a są takie, które mają 8 ms ?
- jak odczytywać parametry jasnośc i kontrast. Jakiego rzędu parametry powinien
mieć monitor, który byłby dobry do zastosowań, jakie wymieniłem ?
Jeżeli na coś jeszcze powiniennem zwrócić uwagę przy wyborze, to piszcie :)
Wdzięczny będę również za wskazania konkretnych modeli.
I na koniec - czy ceny LCD - ków spadają obecnie na tyle szybko, że opłaci mi
się zaczekać z zakupem miesiąc do dwóch ?