Re: Notebook z USA

Autor: KaNo <fluor.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Mon 15 May 2006 - 21:51:12 MET DST

Thorin <nie@ma.pl> napisał(a):

> Witam,
>
> Potrzebuje kupic laptopa. Z tego co widze, to w stanach mozna
> kupic takowego taniej niz w PL. Tak sie szczesliwie sklada ze
> moj sasiad jest akurat w USA i zamierza niedlugo wracac, co
> wiecej zgodzil sie kupic i przywiezc takowego dla mnie. Upatrzylem
> sobie juz kilka modeli na amazon.com, jednak nurtuje mnie kilka spraw
> i to wlasnie z nimi postanowilem sie zglosic tutaj, moze ktos obeznany
> w temacie bedzie potrafil mi odpowiedziec:
> 1. Czy ceny podawane przez amazon sa netto czy brutto?

Nie ma tam pojecia netto/brutto. Zalezy w jakim stanie jest sklep, w ktorym
dokonujesz zakupu. Musisz doliczyc lokalny podatek (~ 5-10%), ale sa tez
stany bez podatku. Przy zakupie przez Internet najczesciej nie placi sie
zadnych podatkow.

> 2. Czy ceny laptopow w normalnych sklepach w USA sa
> porownywalne z tymi na stronie amazon.com?

Zalezy od sklepu, towaru itp. Nie ma zadnych regul. Najczesciej na
Internecie ceny sa nizsze, bo dochodzi oplata za przesylke i trudnosci z
wymiana. Czesto w sklepach mozna znalezc specjalne upusty na tzw. "open
items" - czyli zwroty. Jest to sprawdzony i naprawiony sprzet z normalna
gwarancja.
Pozdrowienia.