Re: Hub USB czy dodatkowy kontroler na PCI?

Autor: Emenems <Emenems_at_pf.pl>
Data: Sun 14 May 2006 - 13:49:57 MET DST

Atlantis napisał(a):
> Mam Abita NF-7, a jak wiadomo ilością portów USB on nie grzeszy... Dwa z
> tyłu + dwa piny do wyprowadzenia na śledziu lub panelu, z czego
> wykorzystałem na razie tylko jeden (śledź), drugi czeka na panel. :)
> Chciałbym mieć ten komfort, że są jakieś wolne i nie będę musiał
> żonglować kabelkami, gdy będę chciał podłączyć jakieś urządzenie. :)
> Po pierwsze chciałbym wyprowadzić te dwa na przedni panel, gdyby ktoś
> przyszedł z PenDrivem. Poza tym jednak jest trochę innych rzeczy: modem
> ADSL, Bluetooth, kamera internetowa, kabel od cyfrówki, USB2IDE, kiedyś
> [...]

Czyli chcesz dodatkowe porty USB? Lepszy będzie kontroler na PCI, bo do
huba musisz dołozyć dodatkowe zasilanie (chyba że nie korzystasz z
urządzen pobierających prąd z USB, wtedy możesz zaryzykować kupno huba
pasywnego) a dodatkowo na każdym porcie huba prędkość spada z Hi-speed
do Full-Speed (w praktyce niewiele szybszy niż USB 1.1).
Jeśli chcesz mieć szybki dostęp do portów najtaniej będzie zainwestować
w przedłużacz(e) USB.

--
Pozdrawiam,
  Emenems