Re: z serii upgradeowac czy caly nowy zestaw.

Autor: sun <sun_at_onet.com>
Data: Sat 13 May 2006 - 09:35:39 MET DST

"Maciej Max Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAN.wiedzmin.org> wrote in message
news:e42m3t$gtj$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Hej,
> Obecny moj komputer to Athlon XP 1600+ na Epoxie 8rda+, do tego 256Mb ramu
> (pozyczam od kumpla 512 czasem, wiec jesli chodzi o ram zdaje sobie
> sprawe, ze trzeba dokupic) i GF5200. Przy moich zastosowaniach, tj. na raz
> otwarty matlab, word, excel, pspice, mozilla (strony, ktore strasznie zra
> proca) + jakis winamp, gg itp, ten komputer jest ciut za slaby, wczoraj
> caly dzien walczylem, aby odblokowac mnoznik, po czesci sie udalo, jednak
> wiecej jak ~1,6GHz procesor nie poszedl, do tego grzal sie niemilosiernie,
> [...]

Ja uzywam komputera do bardzo podobnych zastosowan co Ty. Mialem Durona i
1GB RAMu i wydawalo mi sie ze jest dobrze. Minelo wlasnie owe 5 lat i
zastanawialem sie czy jeszcze upgradowac do pelnego Athlona kupionego gdzies
na Allegro czy wymienic wszystko. Wybralem to drugie (kosztowalo niestety)
ale Athlon64 3200+ (dobrze sie kreci) i 2 GB RAMu to dla Matlaba idealne
srodowisko. Polecem, roznica jest ogromna. Dobra plyte na pewno znajdziesz
(ja mam Gigabyta). Jezeli stac Cie na wymiane plyty, procesora, pamieci i
niestety grafiki (PCIe, ale kupisz juz za 200 zlotych) to sie nie
zastanawiaj. W przeciwnym wypadku upgreaduj na chwile ale za jakis rok znow
bedziesz mial ten sam problem.

Za chwile bedzie wymiana platformy zarowno u Intela jak i AMD wiec ceny
obecnych komponentow spadne drastycznie.

pozdrawiam,
sun