Re: problem z 939Dual-SATA2 - dysk Seagate ST3200827AS

Autor: Maciek <spitfire33_at_wp.pl>
Data: Thu 11 May 2006 - 22:01:50 MET DST

maX typed:
> "Strzelam": w czasie włączenia masz długi start więc HDD zdąży się
> rozpędzić i zostaje prawidłowo rozpoznany przez bios. Po restarcie
> masz już "Quick Boot" i bios nie zdąża rozpoznać twardziela w
> przewidzianym dla tej operacji czasie. Za tą teorią przemawia fakt że
> Asrock wypuścił niedawno do kilku swoich płyt dla K8 biosy dodające
> funkcję "HDD Fast Detection" - bez powodu raczej tego nie zrobił.
> Więc albo wyłącz tą funkcję, albo ustaw w biosie parametry dysku "na
> sztywno" - tzn wyłącz auto-rozpoznanie

kurcze, nie mogłem sie doszukać funkcji o których mówisz, za to znalazłem
"SATA II Driving", zmieniłem z "[Normal]" na "[Strong]" i śmiga, już sie
bałem
że coś nie tak ze sprzętem, wkażdym bądź razie dzięki za wyjaśnienie.

PS. W której zakładce, gdzie jest utrwalanie rodzaju dysku na sztywno ??
Za cholere nie mogę znaleźć. bios 1.80

--
Maciek Obłaza