Re: athlon xp 2.2 na co zmienic ?

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Wed 10 May 2006 - 01:43:07 MET DST

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:Xns97BB1D1C9BE0Cmbien@127.0.0.1...

> HL2 to ma akurat minimalne wyymagania - na takum CPU swietnie dziala
> juz przy cieniutkim RV350 235-400 z pamiecia 250 MHz, czyli grafika za
> ~150
> zl. W powyzszym zestawie do HL jedyna przeszkoda jest ten nieszczesny
> R9200SE 64bit - to sie nie nafaje do grania w nic 3D nowszego niz ~3-4
> latnie.

Akurat do HL2 spokojnie starczy. HL2 w trybie DX9 chodzi płynnie jak
napisałeś na R9550. Testowałem kiedyś na GF2MX400 (128-bit SDR) i chodził
płynnie w trybie DX7 (na Sempronie 2300+). Więc R9200 64-bit (2-krotnie
szybszy od tego GF2MX) na pewno starczy do trybu DX8.1 (R9200 ma pixel
shader 1.4, a HL2 oddzielne "rendering path" dla DX8.0 i DX8.1)

> Tu sie zgodze - kupowanie grafiki za 500 zl do obecnego sprzetu nie
> ma sensu - bedzie sie dusic za wolnym CPU.

W niskich rozdzielczościach i bez antyaliasingu. Przy wyższych parametrach
będzie odwrotnie:
http://xbitlabs.com/articles/cpu/display/cpu-games2_4.html

> Niestety trzeba sie pogodzic z tym, ze AGP
> praktycznie umarlo jesli chodzi o nowe karty, a nowe, wydajne karty z
> mostkiem [odpowiednio drozsze i czesto wolniejsze - nie przez mostek ale
> pamiecie itp] sa jednymi z ostatnich na tym zlaczu.

Ano. Chociaż MadMan kupił sobie do Durona 1600 Geforca 7800 i nie narzeka :)