Re: athlon xp 2.2 na co zmienic ?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 06 May 2006 - 02:51:42 MET DST

Maciej Max Browarczyk <maciekNOSPAM@NOSPAM.wiedzmin.org> wrote:

> Ludzisz sie, ze zmiana plyty da az taki przyrost, ze gry pokroju hl2
> beda "wymiatac"?

            HL2 to ma akurat minimalne wyymagania - na takum CPU swietnie dziala
juz przy cieniutkim RV350 235-400 z pamiecia 250 MHz, czyli grafika za ~150
zl. W powyzszym zestawie do HL jedyna przeszkoda jest ten nieszczesny
R9200SE 64bit - to sie nie nafaje do grania w nic 3D nowszego niz ~3-4
latnie.

> Bo ja takiej opcji to bym nawet nie bral pod uwage,

            Oczywiscie sama zmiana mobo [w ramach K7] praktycznie nic nie da.
Obecny soltek - jak mozna wnioskowac z dziwacznie podanej nazwy to cos na
co najmniej KT400.

> generalnie ja bym pogonil proca, karte i plyte, kupil jakas grafike za
> 500zl jak proponowales/las i z allegro jakis zestaw, niekoniecznie
> najwyzszych lotow (typu DFI czy Epox), za circa 700zl

            Tu sie zgodze - kupowanie grafiki za 500 zl do obecnego sprzetu nie
ma sensu - bedzie sie dusic za wolnym CPU.

> w stylu Athlon 64 3200+,

            Bez sesnu dopalcac ~100 zl za 3200+, zwlaszcza gdy kupujacy ma
napiety budzet. Teraz z tego segmentu bierze sie praktycznie tylko A64
3000+ Venice - kazdy lepiej lub gorzej sie podkreca [zazwyczaj lepiej],
a po OC niczym nie rozni sie od podkreconego 3200+ - to sa procesory
z tych samych serii i wafli.

> do tego plyta MSI,

            Dlaczego koniecznie MSI. Ja sie zrazilem po lejacych sie
kondensatorach, zaprzyjaznione sklepy tez maja bardzo duzo napraw MSI
- proporcjonalnie znacznie wiecej niz innych producentow - nawet ECSa
i Asrocka. Na microATX sa chocby tanie i udane Asrocki na ULI1695.

> na allegro pelno tego. Wiec nie wiem co za dylemat.

            Trzeba zaczac od wymiany na plyte pod S939 + A64 3000+ Venice.
Cala reszta + uzyskana kwota ze sprzedazy sprzetu na mozliwie najlepsza
grafike. Oczywiscie przy takiej zmianie plyta glowna i grafika obowiazkowo
na PCI-E -> z nowych kart duzo wiekszy wybor i do tego tanszeych niz modele
mostkiem dostosowujacym do AGP. Niestety trzeba sie pogodzic z tym, ze AGP
praktycznie umarlo jesli chodzi o nowe karty, a nowe, wydajne karty z
mostkiem [odpowiednio drozsze i czesto wolniejsze - nie przez mostek ale
pamiecie itp] sa jednymi z ostatnich na tym zlaczu.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl