Dziwne klopoty z cd-romami

Autor: Marcin <marcini_at_simplusnet.pl>
Data: Mon 08 May 2006 - 10:51:34 MET DST

Witam!

Problem wyszedl w trakcie instalacji Linuxa, ale ma chyba charakter
sprzetowy.
Otoz mam kilkuletni serwer (Pentuin III, 512RAM, 2 dyski SCSI i CD-ROM), na
ktorym staram sie zainstalowac Fedore 5.
Po wybraniu wszystkich opcji instalacyjnych instalator zaczyna instalowanie,
a potem wypisuje, ze nie moze skopiowac jakiegos tam pliku i konczy
instalacje.
Jak robie przed instalacja test nosnika CD1, to nie przechodzi go.
Ewidentne problemy z odczytem, wstawilem wiec inny CD-ROM i... ten sam
problem.

Nie jest to jednak wina plyty, bo na innym kompie przechodzi test. Malo
tego, jak wyciagne CD-ROM z serwera i podlacze do innego kompa, to na nim
tez przechodzi test. Sprawdzilem pamiec serwera memtestem i jest OK.

CD-ROM jest podpiety do jedynego kanalu IDE na plycie serwera. Tasma jest
80-zylowa (probowalem juz wymienic na 40-zylowa, ale nie pomoglo). Zworki
ustawialem na Master, Slave (tu naped wcale nie dziala) i CS (tu podpiety
jako Master dziala, jako Slave nie).

Kiedy podpialem zamiast CD-ROMow nagrywarke CD-RW, problemy zniknely. Tym
samym, chyba zainstaluje Fedorke bez problemu.

Gdyby ktos jednak potrafil mi podac mozliwe przyczyny tych problemow, to
bylbym wdzieczny...