Re: Jaki router kupić, d-link or linksys ????

Autor: Olo <lolo_at_olololooll.com>
Data: Mon 08 May 2006 - 10:34:48 MET DST

BArTi wrote:

> Niop linksys ma zdecydowanie lepsze opinie :) i jest moim faworytem,

i dobrze :-)

> wyczytałem że na standardowym firmware (a nie zamierzam go zmieniać) nie
> można kompą w sieci nadać stałego IP czy to w czymś przeszkadza ??

nie, chyba że potrzebujesz aby jakaś maszyna w sieci miała przydzielany
taki i tylko taki adres IP - np. kamerka internetowa Wi-Fi powinna mieć
przydzielany ten sam adres IP za każdym razem, aby program do podglądu
na kompie nie musiał jej ciągle szukać po LAN'ie... Tak czy inaczej
adresy IP przydzielane są losowo...

> rozumie że wtedy ustawiam na kompach żeby łapały IP automatycznie ??

wszystko odbywa się poprzez DHCP, czyli adresy z puli przydzielane są
automatycznie... imho na kompach nic nie ustawiasz bo masz już ustawione
"przydziel przez DHCP"...

> router rodziala net dynamicznie tak tz. według zapotrzebowania a nie jak są
> np. 3 kompy to po 33,3% łącza ?? (chce sie upewnić)

dokładnie w/g zapotrzebowania - czyli jeden komp jak korzysta to z
całego łącza... W tym modelu co Ci podałem możesz sobie przydzielić
priorytety (QoS) dla dwóch urządzeń (po MAC'ach) i dla ośmiu aplikacji
(po portach)...

> i może jeszcze super ostatnie pyranie żeby za jakiś czas nowego wątku nie
> zaczynać, zarówno net do routera jak i połączenie od routera do komputera
> jest na kablach prostych a nie cros ??

generalnie po kablach prostych... cross powinien też zadziałać, ale nie
próbowałem.

pozdro