Re: nagrywarka DVD - co polecanie?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 08 May 2006 - 01:13:36 MET DST

Marcin Kocur <marcinkocur@op.pl.wytnij> wrote:

Ojej - ale pozawijales cytowanie. Trzeba sie napracowac by zobaczyc co
dopisales, bo czec kolorowana jako nowa nie zawsze taka jest i odwrotnie.
:/

Nie wiem. Jak to sprawdzić?

            Pod linuksem nie pomoge - nie uzywalem niczego innego niz k3b,
a i to sporadycznie. Pod win32 chocby DVD Identifier.

> jedynym problemem są Hawki, które są rzeczywiście najbadziewniejszymi
> płytami.

            Eee tam: proponuje przetestowac Frogi itp zwierzyniec ;)
Choc oczywiscie popularne Hawki to sa odpady produkcyjne albo maja
falszowany kod nosnika - Mitsubischi Chemicals normalnie nie moze robic
takiego badziewia.

            AFAIK tak.

            jw - nie moge pomoc. Pod win32 Nero CD-DVD Speed lub KProbe jesli ma
sie nagrywarke Liteona do testow odczytu.

> Mam nadzieję, że nie. W końcu Sony ;)

            IMHO zawsze sprawdza sie typ nosnika + robi testy jakosci zapisu na
danej nagrywarce na 1-2 sztukach zanim wezmie sie wieksza ilosc plyt.
Pierwsza sprawa: pod ta sama nazwa [Sony/TDK itp] mozesz kupic zupelnie
rozne plyty, na roznym nosniki mimo ze z zewnatrz wygaldaja identycznie,
dwa ze nmawet jesli bezwzglednie plyty sa niezlej jakosc to moga fatalnie
spasowac sie z dana nagrywarka. W przypdku nagrywarek DVD nie jest juz tak
prosto jak przy CDR, ze jesli naped byl dobry, to nagrywal i na plycie
chodnikowej. NAgrywarki DVDRW sa duzo bardzej humorzaste niestety :/

> Słuchaj, jest jeden ciekawy problem. Czasem pożyczam płyty znajomym i
> czasem wracają one z dziwnymi rysami/kropkami/odbarwieniami. Nie
> wygląda to na mechaniczne uszkodzenie. Jest możliwe, żeby to laser
> odtwarzacza kolegi był zakurzony czy coś i palił płyty? Czy są płyty
> na to odporne?

            Pratycznie niemozliwe: przy odczycie stosowana sa male moc.
Postaraj sie dowiedziec jak sie z nimi obchodza: czy np: plyty nie
leza bezposrednio na sloncu itp.

> I jeszcze jedno. Niestety, wiele płyt nie pozwala na nagrywanie
> prędkością mniejszą niż maksymalna.

            Jaka nagrywarka? Bo to sie bardzo rzadko zdarza. Bardziej
podejrzewalbym sam program do nagrywania plyt.

> I na koniec ciekawostka. Płyty Manty, chociaż oznaczone 4x, można
> (trzeba) nagrywać 8x :)

            Pewnie na MCC 003. Pelno tych odpadow pod rozymi markami:
Manta/Hawk/Frog/Titanium itp. Ale dla siebie nie odwazylbym sie na
nich nagrywac czegokolwiek, co chcialbym odczytac po kilku miesiacach
i pozniej.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl