Re: nagrywarka DVD - co polecanie?

Autor: Marcin Kocur <marcinkocur_at_op.pl.wytnij>
Data: Sun 07 May 2006 - 16:37:29 MET DST

Użytkownik Michal Bien na grupie pl.comp.pecet zamieścił:

> Jaki kod nosnika?
Nie wiem. Jak to sprawdzić?

> Nagrywanie x16 zlwaszcza z przeznaczeniem do odczytu w
> stacjonarnych
> odtwarzaczach DVD nie jest IMHO zbyt rozsadne. Te wyzszej klasy
> wbrew pozorom miewaja problemy z odczytem i wolniej nagranych plyt.
> Co ciekawe najlepiej radza sobie napedy z najnizszej polki - te
> wszystkie Vivy, Emerory
i Korr :)
> itp majacw w srodku praktycznie komputerowy
jedynym problemem są Hawki, które są rzeczywiście najbadziewniejszymi
płytami.
> naped optyczny oraz czesto chipy mediateka, ktory charakteryzuja sie
> dobra korekcja.
W Korrze jest MTK. To chyba skrót do mediateka.

> Wlasnie! To spowolnienie oznacza ze plyta w danym miejscu ma
> wysoka
> stope bledow. Przy mniejszej szybkosci nagrywania ma zazwyczaj
> mniejsza.
Niestety. Wiem o tym.
> Tobie tez polecam testy niskopoziomowe jakosci zapisu, bo
> to ze plyta da sie odczytac bezposrednio po nagraniu jeszcze
> niewiele znaczy.
Czym? Weź pod uwagę, że pod Linuksem są inne programy ;)
> W innym przypadku oznaczenie napedu indeksem x16
> byloby ze strony producenta naduzyciem.
Na tym w ogóle nie ma oznaczenia. Chociaż nie, na 200 płytowym
cylindrze w sklepie było 16x
> Poczekaj kilka miesiecy/lat
> lub wloz ja do bardzej wybrednego czytnika, a mozesz sie niemilo
> zdziwic.

Mam nadzieję, że nie. W końcu Sony ;)

Słuchaj, jest jeden ciekawy problem. Czasem pożyczam płyty znajomym i
czasem wracają one z dziwnymi rysami/kropkami/odbarwieniami. Nie
wygląda to na mechaniczne uszkodzenie. Jest możliwe, żeby to laser
odtwarzacza kolegi był zakurzony czy coś i palił płyty? Czy są płyty
na to odporne?

I jeszcze jedno. Niestety, wiele płyt nie pozwala na nagrywanie
prędkością mniejszą niż maksymalna.

I na koniec ciekawostka. Płyty Manty, chociaż oznaczone 4x, można
(trzeba) nagrywać 8x :)