Re: Problem z drugim monitorem przy Matrox G450

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Mon 08 May 2006 - 01:40:34 MET DST

Andrzej <andkas1@wp.pl> wrote:

> nie zgadzam się z ta opinią !
> mam G550 i zaryzykowałem próbę zamiany na Ati 9550

            A jakiej firmy i jaki model ten R9550? Bo to obecnie lowend
i tluka go nawet chinskie manufaktury oszczedzajac grosze chocby na
filtrach na wyjsciu monitorowym.

> tak żeby mieć tą samą funkcjonalność, a dodatkowo sobie pograć ...
> przynajmniej w te starsze gierki (nie mam na myśli b. starych gierek)
>
> Niestyty próba zamiany nie powiadło się ....
> jakość obrazu na monitorze gorsza :(
> nie mówie, że znacznie gorsza, tak jak czasami piszą, ale widoczna ...
> zas obraz na TV zdecydowanie gorszy w przypadku Ati.

            Hmmm: mam w domu G450DH oraz Sapphire R9550 z poczatkowych serii
[polowa 2004 r.] i mam zupelnie inne wrazenie. Roznice moze nie sa
kolosalne, ale jednak na korzysc ATI, zwlascza w wysokich rozdzielczosciach
i odswiezaniu [1280x1024 @85Hz i 1024@768 @115 Hz).

> tak wiec opinia, ze 'matrox to jednak matrox" jest caly czas aktualna.

            Moze w przypadku koszmarnie drogiej Perhelii, ale starsze Matroxy
zestarzaly sie technologicznie. Jesli nowa grafika jet poprawnie wykonana
[a nie przez chinskich partaczy urywajacych po 2 centy gdzie sie da] to
juz wynika to chociazby z samych parametrow technicznych: pomocniczy RAMDAC
230 MHz Matroxa jest po prostu za wolny.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl