IBM T23 pożeracz baterii?? 20% spadku pojemności po 1 cyklu!?!?!?

Autor: martino <martino_p_at_tlen.pl>
Data: Mon 08 May 2006 - 01:26:09 MET DST

Przed sezonem urlopowym postanowiłem dokupić zapasową baterię do
mojego laptopa T23 (montowaną w miejsce CD-ROMu). Po zakupie
(używanej) postanowiłem ją sprawdzić, czy aby faktycznie tyle
trzyma ile pisał sprzedawca (2godz). Jakże byłem szczęśliwy jak
się okazało, że nawet nieco dłużej... zerknąłem jeszcze na info
baterii (117cykli), rozładowałem do końca... i teraz ładuje, zerkam
na info baterii i co sie okazało?
Pojemność baterii po tym jednym cyklu drastycznie spadła!!! Przed
rozładowaniem był:
Bateria 1: ~20Wh (bateria główna 249cykli)
Bateria 2: ~24Wh (bateria dodatkowa 117cykli)
teraz sie ładuje, zaglądam na info i pokazuje
Bateria 1: ~16Wh
Bateria 2: ~20Wh
co sie stało?!?! przekłamania? baterie sie tak zniszczyły podczas
jednego cyklu?:(

jaką pojemność powinien pokazać przy nowych bateriach?

przyznam sie sczerze że nigdy wcześniej nie sprawdzałem jaka jest
różnica w pojemności po jednym cyklu, ale ta informacja mnie
przeraziła...

jak to jest z tymi bateriami? ile powinny wytrzymać? jak je poprawnie
użytkować? mają jakiś pkt krytyczny do którego można spokojnie
rozładowywać baterie?

chyba jak sie naładuje to sprawdze jeszcze raz ile wytrzymają te
baterie...