Re: Jaki router kupić, d-link or linksy s ????

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sun 07 May 2006 - 22:53:20 MET DST

adasiek napisał(a):

> och i "duza firma" jest jakimkolwiek wyznacznikiem?
że stać ich na opłacenie specjalistów którzy zrobia to wszystko co masz
napisaneponiżej w czasie do jednego tygodnia.
na systemach
> [...]
> z dystrybucja nie dostaje sie zadnych intefejsow WWW do konfiguracji
> spraw "sieciowych" (co moze niektorych na wstepie odrzucac od takiego
> rozwiazania, jednak sa dystrybucje ktore to daja, chociazby m0n0wall:
> http://www.m0n0wall.org.pl/) ale komputer daje bardziej elastyczne
> mozliwosci konfiguracji; tylko ze to wszystko nie ma zwiazku z jakimis
> mitycznymi "serwerami duzych firm" - przeciez to jest zupelnie inna
> bajka; fakty sa takie, ze pecet + dystrybucja Linuksa = wieksza
> funkcjonalnosc niz "domowe routery sprzetowe" + wieksza elastycznosc
Oui. Tylko majac do dyspozycji uzytknika który nie widził na oczy linuxa
i komputer nalezy dodac czas podniesiony do kwadratu stron dokuemntacji ;)

> a mozesz przytoczyc definicje "serwera w postaci serwera" oraz
> "serwera w postaci stacji roboczej" - nie za bardzo wiem o czym
> dokladnie piszesz; jezeli jednak myslisz, ze funkcjonalnosc routera
> jest niemozliwa do uzyskania na komputerze pelniacym jednoczesnie
> role stacji roboczej, to jestes w bardzo duzym bledzie;

bez przesady. Oczywiscie zemozna bo przez długi czass miałem serwer
który robił dokładnie to co aktualny router. Tyle tylko że czeste zwisy,
trudnosci w resynchronizacji z modemem neostrady, brak wifi - ze wzgledu
napiwniczna lokalizacje i upierdliwe zacieranie sie wiatraczków w
zasialczu. Serwer jako komputer serwer to taki któy stoi w szafie w
dobrych warunkach klimatycznych i ma sprzet o nieco lepszych parametrach
do tego typu pracy,. Oczywiscie może być to zwykły domowy złom. ale
koszty pradu jakie zeżre to mogapokryć zakup routera.

> w jakim sensie ekonomiczniejszej? co jest ekonomiczniejsze? sprzetowy
> router pobierajacy max. 15W i do tego bezobslugowy czy raczej komputer
> pobierajacy okolo 60W (PII350 z dyskiem twardym)? moim zdaniem bardziej
> ekonomiczny w uzytkowaniu jest router sprzetowy;
wkwestii zakupów ;) użytkowanie ma sie odrotnie proprcjonalnie do
kosztów uruchominia.

> dlaczego chcesz milczec? uwazasz, ze to co miales do powiedzenia
> nagle przestalo byc warte zainteresowania?
bo zostało storpedowane, w taki sposób jakbym był totalnym lamerem
codzinniepogrywajcym w gry sieciowe i używal IE.