Re: nagrywarka DVD - co polecanie?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Sat 06 May 2006 - 16:23:01 MET DST

Mirosław Szejduk <shango@o2.pl> wrote:

> Generalnie zgodnie z starym goralskim
> powiedzeniem tanie mieso psy jedza trzeba postepowac czyli tanich
> zeczy nie kupowac bo biedny traci dwa razy.
>
> Moje propozycje to :
> PLEXTOR PX-755A/T3K okolo 300 zl nowa . Ma bardzo dobre opinie i
> sprawdzone organoleptycznie.

            Plextor ostatnio bierze od innych OEMy i daje tylko logo oraz
firmware + ekstra cene. To juz nie stare czasy. Nie mowie ze jest za,
ale IMHO nie warto pracic prawie drugie tyle za to ze plextor.

> NEC ND-4551A z Label Flash okolo 160 -170 zl. Dobra firma, mialem dwie
> nagrywarki CDR i do tej prory dzialaja po znajomych ktorym oddalem
> gratisowo.

            Mowienie o nagrywarcie DVDR na podstawie doswiadczen z nagrywarkami
CDRW danego producenta to juz jakies nieporozuminie. Spojrz chociazby na
liteona.

> Zaleta jest wlasnie Label Flash duzo lepsze niz LightScribe gdzie
> napisy sie scieraja. Tutaj mozesz nawet wypalac napisy na kadej plycie
> od strony danych.Plyty LF sa drogie 5-6 zl ale naprawde warto.

            Plyty drogi i trudno dostepne. Ja nie jestem za to w stanie
zrozumiec: co ludzie widza w tym pisaniu laserem: podbijanie ceny plyty,
strata czasu i zuzywanie lasera. Jedyne zastosowanie jaki widze to
przygotowanie dla kogos pojedynczych, podpisanych plyt w stylu "wesele
Helki i Jozka", ale i tu od dawna sa lepiej wygladajace plyty przygotowane
do nadruku: przynajmniej kolor jest. A dla siebie to spokojnie mozna
podpisac plyter markerem. Z powyzszego widac, ze marketing jest w stanie
przekonac ludzi, ze nie moga zyc bez dowolnej bzdury, ktora chce sie im
wcisnac.

> Lite ON odpada kiedys solidna firma teraz coraz wieksza hale tluka.

            Mial swietne napedy CDRW, tak wiec nie wiem jak mozesz na tej samej
podstawie wnioskowac o NECu. Nie robi zlych napedow, ale samo wniskowanie
jest bledne IMHO.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl