Re: Jak podłączyć do starej obudowy nowy zasilacz

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 04 May 2006 - 09:16:04 MET DST

Coach <"coach_r[at"@]poczta.onet.pl> wrote:

> Miałem podobnie, też na maszynie klasy AMD 700Mhz.

            Thnderbird czy Pluto?

> Kupiłem zasilacz z wiatrakiem 12cm na górze - ModeCom 350 ATX2.0 za
> 95zł Na proca dałem walający się po szafce radiator od AMD 3200, tyle
> że bez wiatraka - powietrze z niego zbiera zasilacz. Komp jest mały i
> cichy,

            Na pewno jest cichy? Docieraja do mnie sprzeczne opinie na ten temat,
a wlasnie taki idzie do mnie kurierem. W sumie to bralem go z 3 powodow:
zmniejszenie temperatury, bo obecny zasilacz z jednym 80mm wentylatorem z
tylu i bez perforacji na spodzie bardziej zbiera powietrze przez napedy na
przednim panelu, za to temperatura CPU wyraznie podiosla sie nawet w
porownaniu ze zwyklym Codegenem ze szczelinami na spodzie (teraz jest Hiper
350TS), dwa zmniejszenie halasu bo obecny za bardzo sie nagrzewa i wrzuca
wyzsze obroty, trzy specyfikacja ATX 2.0 z wzmocniona i rozdzielona linia
+12V - w dotychczasowym mocniejsze sa +3,3V i 5V, kosztem tylko 16A 12V,
co nie bardzo pasuje do wspolczesnych komputerow zasilajacych CPU i
wspomagajaco grafike [czyli dwa najbardzej pradozerne urzadzenia] wlasnie
z +12V. Martwia mnie tylko te opinie o glosnosci [zreszta rozbiezne - jedni
pisza ze cichy, inni ze glosny - w tym na Zenfist. Zreszta o tym ostatnim
nie wiem co myslec, bo pisza tam ze to Forton z nalepka modecoma - tez tak
myslalem, ale odpowiedni forton jest tylko ATX 1.2 - 1 linia +12V i brak
zlacza SATA/PCI-E. Na Zenfist sie pomylili czy Modecom buja w specyfikacji
o tej rozdzielonej linii?

> temperatury trzymają się grzecznie w normie, nie mam stracha że
> tani zasilacz usmaży mi maszynkę i dane, i został mi fajny wiatraczek
> AC z termoczujką.

            U mnie obecny Hiper 350TS pojdzie do maszynki na MVP3 + K6-2+ 550MHz
mobile + Matrox G450 + jednotalerzowa Barracuda ACE 5400 10 GB - ten konfig
ciagnie moze ~50-60W] w fajnej obudowie BigTower AT, w ktorej dziala teraz
stary zasilacz AT 200W jescze z 1994 r. W takim konfigu nie bedzie mial
szans sie nagrzewac, ale podlaczyc go trzeba bedzie przez kabel od Turbo
[reset sie czasami przydaje] ;)

> Wadą rozwiązania jest to, że musisz kupić zasiłkę, ale jak poczytasz
> grupę, to zobaczysz że w zasilacz warto zainwestować. I kupisz ciszę.

            Obys mial racje z ta cisza i MC350ATX 2.0 - chce go sobie zostawic,
a nie odsylac w ciagu tych 10 dni [dlatego kupilem online: na miejscu w
sklepach tylko na zamowienie, za 120-130 zl, a nie 101,83 z przesylka
i do tego bez mozliwosci zwrotu jesli okazalby sie za glosny.
A wentylator na CPU i tak zostaje - to w miare cichy 80mm z termistorem,
z poza tym AXP 1833 MHz na pasywnym chlodzeniu bez kosmicznego radiatora
nie pojdzie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl