Re: Wyskakiwanie programów na złączeniu pamięci.

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console11>
Data: Tue 02 May 2006 - 13:05:29 MET DST

"Radosław Sokół" e370vm$2r3$1@polsl.pl

> Niemożliwe.

No i co z tego, że niemożliwe, skoro prawdziwe? :)

A sprawdzałem wiele godzin (w sumie około 100 -- może trochę więcej) tymi programami:

http://www.leszekc.w.tkb.pl/memtesty/

 memtest86+-1.50.iso 17-Apr-2006 20:26 900K
 memtest86+-1.55.1.iso 17-Apr-2006 20:26 900K
 memtest86-3.2.iso 17-Apr-2006 20:25 1.8M
 windiag.iso 17-Apr-2006 20:27 298K

> W jakim sensie "wyskakujące"?

Są zamykane, czy może raczej zamykają się.

> Pamięć ma działać w całości poprawnie. Jeżeli przy jednym
> module wszystko działa, a przy dwóch się "krzaczy", to musisz
> albo wyjąć, albo wymienić co najmniej jeden z modułów. Oczy-
> wiście zakładam, że zmiany w konfiguracji (przekładanie modu-
> łów między gniazdami, zmiana parametrów w BIOSie) już prze-
> ćwiczyłeś.

Przećwiczyłem. :)

Co ciekawsze -- wyskakują tylko niektóre programy. Takie na przykład
Paragony trzymają się mocno i nic im nie szkodzi, podczas gdy program
do obsługi karty z tunerem telewizyjnym -- wyskakuje bardzo chętnie.
I chyba tylko ten program i WinAmp -- którego od dawna nie używałem.
Z pozostałymi jest spokój od czasu, kiedy porobiłem porządki w BIOSie
i zwiększyłem rozmiar SWAPu. Przed tymi porządkami wyskakiwać potrafił
OE w trakcie automagicznego składania podpisu i różne programy, gdy
brakowało SWAPu.

I chyba to dotyczyło i WME, i WXP. SWAP był ustawiony na 800 MiB,
ale czasami potrzebowałem więcej. Teraz jest ustawiony na 2 GiB. :)

Nie muszę chyba dodawać, że ,,telewizor'' wyskakuje akurat wówczas,
gdy jest ciekawa scena. :) Czasami po takim wyskoku, zanim będzie
możliwe oglądanie -- po scenie pozostaje jedynie wspomnienie. :)

E. :)