Re: Duży monitor CRT (ew. panorama) - opłacalność

Autor: bolo <bolo_at__NOSPAM_.irc.pl>
Data: Mon 01 May 2006 - 15:24:42 MET DST

Użytkownik "Szczesiu" <szczesiu@_wytnijsetokurde_pf.pl> napisał w wiadomości

> Dobrym i tanim rozwiązaniem wydaje mi się kupno CRT o dużej przekątnej
> ekranu (wysokie modele dobrych firm - Iiama, Eizo, Sony itp. są teraz
> dostępne w dość dobrych cenach). Zastanawiam się dodatkowo nad kupnem
> monitora CRT panoramicznego, ale ponoć niektóre starsze karty graficzne
> (np. GF2MX - a taka jest w tym sprzęcie) mają kłopot z uzyskaniem
> panoramicznych rozdzielczości obrazu (np. 1920x1200).
>
> Czy ktoś z grupowiczów kupił taki (używany) model - jakie są wrażenia z
> użytkowania i czy nie było problemów z dopasowaniem karta-monitor (jaki
> model karty i monitora)?

ja posiadam SGI 24" - odpowiedznik sony gdmw900 i powiem ci ze takiej
roznicy jakosciowej (po przesiadce z LG 795ft i 915) sie nie spodziewalem
bije na glowe wszystko na czym do dzisiaj mialem okazje pracowac (no moze za
wyjatkiem matrycy toshiba quosmio, ale to tylko 17")
nie ma zadnych problemow z rozdzielczoscia (pierwotnie mialem gf2mx400,
pozniej gf256 pozniej gf4ti4200 a obecnie radeon9100 i tylko z radeonem byly
problemy z ustawieniem proporcji 16:10 gdyz nie mial tej rozdzielczosci w
sterownikach i trzeba bylo jakiegos programiku-nie pamietam jego nazwy-ktory
dodawal te rozdzielczosc)
osobiscie pracuje w 1600x1200 i jestem bardzo zadowolony
uwazam ze wyzsza rozdzielczosc (w moim wypadku przynajmniej) nie ma sensu bo
po co przeciazac caly komputer wyswietlaniem grafiki. poza tym, jesli masz
kiepski RAMDAC to obraz w najwyzszej rozdzielczosci moze nie byc zbyt super
dodam tylko ze poza doskonalym obrazem niebagatelne znaczenie ma takze
ergonomia, LG byly plaskie a moj obecny sgi jest wycinkiem walca, ale jakosc
obrazu jest taka ze oczy jeszcze mniej sie mecza (a zdaza mi sie siedziec
przed kompem po 20godzin
jednym slowem polecam

--
pozdrawiam