Zawieszanie sie kompa (nie Windows)

Autor: halo <express22_at_tlen.pl>
Data: Sun 30 Apr 2006 - 13:19:29 MET DST

Witam!
Mam następujący problem: od mniej wiecej dwóch dni mój komputer (Win XP SE2,
512RAM, AMD Athlon 1600+) zaczął się zawieszać czego nigdy do tej pory nie
robił. Wygląda to tak że robi sie kompletny zwis - zatrzymuje sie obraz,
zero kontaktu ze strony myszki czy klawiatury, można co najwyżej go
zresetować.

Pierwsze zwisy występowały po kilku godzinach od uruchomienia - zostawaiłem
np. komputer włączony na noc i zatrzymał sie o godz. 4. Dziś zaczał sie
zawieszać zaraz po załadowaniu Windowsa, a ostatnio nawet podczas ładowania
systemu, np przy scan disku.

Początkowo myślałem że może coś z systemem lub dyskiem ale wygląda na to że
nie - podłączyłem rezerwowy dysk na którym mam Win Millenium i po kilku
minutach też mi sie zawiesił.

No to może pamięć: wymieniłem moje 512 na stare 128. Przez kilkanaście minut
było dobrze i zacząłem sie juz cieszyć że juz wiadomo co i jak ale po chwili
znowu sie zawiesił.

Ostatnie podejscie: zresetowałem CMOS, wyjąłem na chwile baterie i.... jak
wyżej: było dobrze przez jakiś czas potem znowu zwis.

Nie mam pojęcia co się dzieje. Napiszcie co może być przyczyną takiego
zachowania: coś z prockiem, płytą czy zasilaniem (zasilacz jest nowy - ma ok
5-6 miesięcy) ?

Pozdrawiam grupowiczów

PS: Ufff.... udało mi się napisać do konca bez zwisu....:)