Re: RAMu kosci 2 czy 4?

Autor: MM <nospam_at_nospam.nospam>
Data: Sun 30 Apr 2006 - 12:19:56 MET DST

"KaNo " <fluor.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message
news:e30eop$56f$1@inews.gazeta.pl...
> jezeli
> dobrze
>
> Piszemy rowniez, ale akurat nie ten. Jest on troche z innego podworka.
> Ostatnio ze swoimi metodami badan weszlismy na nowe tereny. Do tej pory
> liczyl P4 3.4 HT i radzil sobie niezle przez cala noc.

Skad my to znamy... czasam to nawet caly tydzien nie wystarcza. Dlatego mamy
tak duzo klientow ktorzy chca "dopalic swoj kod" he, he;-).

>...Jest on
> jednak "czescia" aparatury, co powodowlo czasami konflikty.

Rozumiem ze konfliy natury ogolnoludzkiej, nie technicznej ;-) Jesli chodzi
o P4 to w wielu zastosowaniach sa znacznie szybsze od A64, wszystko zalezy
od specyfiki obliczen. Jezeli np. rozwiazujecie duze uklady rownan liniowych
i potraficie dobrze wykorzystac jednostke SIMD na pokladzie P4 to roznica w
stosunku do AMD jest co najmniej proporcjonalna do roznicy w zegarach.

> ...Mysle, ze
> dedykowany tylko do tych obliczen Athlon FX-60 z pamiecia 4GB nie bedzie
> gorszy:)

Patrz odpowiedz powyzej. Wszystko zalezy. Nasze ponad 10 lat doswiadczen z
pisaniem wydajnego kodu obliczeniowego z roznych dziedzin nauki i przemyslu
pokazuje ze koncowa wydajnosc BARDZO zalezy od specyfiki problemu,
wykorzystywanych narzedzi programistycznych oraz samego procesora (nawet
uwzgledniajac stepping!) i podsystemu pamieci. Generalnie napisanie na
prawde wydajnego kodu to wielka sztuka niestety zamierajaca (okazuje sie ze
najlepsi sa nieprofesjonalni programisci!).

>...Malym klopotem jest tylko fakt, ze WinXP widzi jedynie 3.25GB.

Pod 32-bitowym systemem MS mozesz widziec duzo wiecej ale musi to byc
Win2003Server z PAE (4MB strony pamieci zamiast 4kB).

>...Jak
> to jest z Opteronami i WinXP? Wiemy jednak, ze w przygotowywaniu jest
> wersja
> tego programu pod 64b OS, wiec problem sa przejsciowy.

Ja pracuje na codzien z dual Opteron252 pod WinXP Pro x64 i od dawna nie
mialem stabilniejszego systemu. Jest troche problemow z brakiem niektorych
driverow do egzotycznego sprzetu i niewielki ulamek aplikacji 32-bitowych ma
problemy ale ogolnie jest bardzo milo. Nawet 32-bitowe benchmarki chodzace w
trybie WOW dzialaja praktycznie jak na zwyklym XP (czytaj 32-bitowym).
Pzdr.,
MM