Re: RAMu kosci 2 czy 4?

Autor: MM <nospam_at_nospam.nospam>
Data: Sat 29 Apr 2006 - 18:22:11 MET DST

"Jolly Roger" <dsbrak@maila.w.pl> wrote in message
news:6o0lmse0k0sx.15yn7lbkxtyp8.dlg@40tude.net...

> 4xsamsung TCCD 512 MB 200 MHz 1T - oczywiscie ponieważ były to moduły
> 512MB, więc na 100% były bwubankowe.

a dlaczego moduly 512MB musza byc dual-ranklowe?!!

> 1 GB/s??? To jest zupełnie nierealne. Sprawdzałem u mnie na różnych
> płytach
> i w każdym przypadku jest jakieś 200 MB/s różnicy, tzn 5500MB/s (2T) vs
> 5700 MB/s 1T

Ciekawe! Jaki procesor i plyta?

> pamięci biorą zasilanie z płyty. Koniec. Kropka. W żaden sposób nie
> obciążają CPU energetycznie. Kontroler pamięci rzeczywiście znajduje się
> CPU.

Oj, malo kolego wiesz o elektronice... i nieuwaznie czytasz. Wszystko na
plycie bierze z niej zasilanie (no moze poza niektorymi kartami
graficznymi), czyli mase i linie zasilajace. A ja pisalem o liniach chip
select (CS) ktore wychodza z kontrolera (w procesora) do pamieci. Im wiecej
bankow obciaza taka linie, tym gorsze czasowki mozna osiagnac (poczytaj
sobie o tzw. linii dlugiej).
Pzdr.,
MM